Fler valkompasser och mina resultat...



Här är resultatet av testet jag gjorde på DN.se. Det blev från skillnad från det förra med Miljöpartiet högst upp, men fortfarande har vi Vänstern där inte långt efter! Överraskad? Knappast.
Det förra testet jag gjorde, Valkompass.se, var mycket mer utförligt med för- och motargument och förklaringar (hehe), vilket var ett stort plus. Det var nog för folk som inte visste lika mycket, detta på DN är för folk som vet saker, för att sammanfatta det, typ.





Sedan har vi här resultatet av ännu en valkompass, fast från SvD.se. Fortfarande med Miljöknuttarna i ledningen.

Om jag hade fått rösta i år i valet hade jag nog iallafall valt något parti på den rödgröna sidan, den saken är säker iallafall. Jag tycker man ska rösta, det är bara något man gör. Om man inte har röstat, har man sen ingenting att säga till om/klaga på sen. 
Det jag undrar mest över för stunden just nu är om jag svarade olika på de olika testen. De gjorde jag säkert, då det var ett par dagar sen jag gjorde det första testet, och jag kanske vet lite mer nu, jag kanske har fått lära mig lite mer på dessa få dagar. Det är inte helt omöjligt att det inte varit så. 


Man märker nu när man går på stan, som idag, att nu tänker jag nästan BARA på valet. Jag lägger märke till varenda valaffisch, rynkar näsan till den ena och ger tummen upp till den andra. Det blir nästan lite favorisering av politiker också har jag märkt, men det kanske inte är så konstigt ändå.  

"And that's all I have to say about that"

Puss och hej, leverpastej!

KOMMENTARER
Postat av: Chris

Vi hade Mona Sahlin i vår skola idag =D Fast vi SAM elever fick inte träffa henne, för hennes egen säkerhet >_>

2010-09-09 @ 23:18:56
Postat av: Josse

tack så mycket! :)

2010-09-10 @ 07:18:58
URL: http://josefinesoderberg.devote.se
Postat av: @soclog

Skriv här...

2010-09-10 @ 13:38:51
URL: http://.soclog.se
Postat av: Karl

Ja men om du BARA tänker på valet kan du väl skriva ner några av tankarna. Det vore AWESM



- Karl

2010-09-10 @ 13:42:28
Postat av: Jasmina

Hah Mona Sahlin var vi i vår skola i fredags, pratade med hennes typ livvakter elr vad det heter typ 2 poliser :D

2010-09-11 @ 18:37:00
Postat av: nina

Svar: tack så mycket! :)

2010-09-12 @ 11:45:15
URL: http://passionista.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (visas ej för andra)

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0